Ouders aan het woord


Een grote warme glimlach

“Tijdens de informatieavond hadden wij als ouders direct een heel goed gevoel bij de Bolderik. Er hangt een prettige sfeer en de juffen en meesters vertellen kundig en vol passie over het onderwijs dat ze bieden.

Onze zoon Lucas gaat sinds dit schooljaar naar de Bolderik. Als ouders vonden we het best een grote stap dat onze kleine man ál naar school gaat. Voor Lucas was die stap niet groot, hij vindt het in één woord GEWELDIG en is super trots op ‘zijn school’! Hij gaat met een grote glimlach naar school en als we hem ophalen komt hij weer met een grote glimlach uit school.

Op de Bolderik wordt het onderwijs op een leuke en uitdagende manier aangeboden en er is veel aandacht voor de sociale en emotionele ontwikkeling. We vinden het mooi om te zien dat er uitgegaan wordt van ieders kwaliteiten. Maar er is zeker ook oog voor ontwikkelpunten. Kortom; de Bolderik is een warme, fijne en leuke school!”

Patrick, Anja en Lucas (groep 1) Schellekens

 


Een kleinere school heeft veel voordelen

“Met veel plezier gaat onze dochter dagelijks naar de Bolderik. Ook onze zoon ging (bijna) altijd met veel plezier naar school. Hij zit inmiddels op het voortgezet onderwijs en de overgang is zeer soepel verlopen. 

Als ouder hebben we het gevoel dat er ook echt naar je geluisterd wordt op momenten dat er zaken spelen waar wij als ouders niet gelukkig mee zijn. De school gaf ons alle aandacht die wij hiervoor nodig hadden en werd er binnen de mogelijkheden van de school met ons meegedacht. Daarnaast is het voordeel van een kleinere school het saamhorigheidsgevoel, samen naar de sportdag gaan, samen de lampionnentocht lopen na het kerstdiner, samen de week openen, samen het jaar afsluiten. 

Als werkende ouders vinden wij het prettig dat kinderen het gezellig vinden om over te blijven. Omdat het overgrote deel overblijft is dat voor de kinderen absoluut geen straf.”

René Kooijman, Juliëtte van de Ven, Sjoerd (middelbaar onderwijs) en Fleur (groep 7)




Het warme welkom voelde meteen goed

Tijdens onze zoektocht naar een basisschool voor onze kinderen, moesten wij elk bezoek even laten bezinken. Echter, toen we bij de Bolderik naar buiten liepen, hadden wij meteen een heel goed gevoel over deze school en was onze keuze snel gemaakt. Vanaf de eerste kennismaking voelt onze zoon zich helemaal thuis en gaat dan ook met veel plezier naar school. Het warme welkom, de aandacht voor de kinderen, de sfeer op school en de leuke activiteiten die georganiseerd worden vinden wij super!

Hendrik, Marieke, Hent (groep 1) en Fijgje Kersten




De groep, dat zijn wij!

“Samen en respectvol, daar staat de Bolderik voor. Vanaf groep 1 leren de kinderen dat ieder mens mooi is en ergens goed in is. Maar ook dat ieder mens anders is en dingen op zijn/haar manier doet. Zo kijken de leraren dus ook naar elke leerling. Prachtig dat we dit ook terug zien in de manier waarop onze meiden leren en spelen. Ze komen vol energie thuis en zijn trots op zichzelf én hun klasgenootjes.”

Joost van Liempt, Toinja van Daal, Tessa (groep 5) en Nora (groep 2)




Je bent goed zoals je bent

“Wat wij als ouders het allerbelangrijkste vinden is dat de school past bij het kind. Ze moeten er tenslotte 8 jaar naar toe. Bij de open avond van de Bolderik stootten we elkaar na vijf minuten aan. Dit past bij onze Sybe, hier zal hij zich goed kunnen ontwikkelen. 
Het voelde meteen goed en we hebben dan ook geen moment spijt van deze schoolkeuze. Sybe gaat met heel veel plezier naar school en voelt er zich echt thuis. 

De Bolderik heeft ook aandacht voor het kind dat wat meer ondersteuning nodig heeft, maar er is ook aandacht voor het kind dat meer uitdaging nodig heeft. Fijn, want hierdoor komt elk kind tot zijn recht. De leraren voelen de leerlingen dan ook goed aan, ze zien het kind zoals het is. Je bent goed zoals je bent is dan ook een belangrijk uitgangspunt. 
Het team van de Bolderik is heel betrokken en staat open voor feedback. Er wordt naar je geluisterd als ouders en, daar waar nodig, naar gehandeld.”

Kevin, Imke, Yinthe (speciaal onderwijs) en Sybe (groep 1) van der Heijden 




Ervaring opdoen in de praktijk

“Op de Bolderik is veel aandacht voor sociale ontwikkeling en omgang met elkaar. Kinderen leren er door te ervaren in de praktijk, waardoor de lesstof boeiend blijft en aansluit bij de belevingswereld van het kind. Er wordt in een open sfeer en vol vertrouwen van en met elkaar geleerd. Onze kinderen en wij als ouders voelen ons er thuis”.

Peter, Esther, Sam (groep 6) en Britt (groep 2) Romme




Er wordt goed gekeken naar wat je kind nodig heeft

“Wij zijn heel blij dat we voor de Bolderik hebben gekozen. Echt een school die bij onze kinderen en bij ons past. Onze beide kinderen gaan elke dag weer met heel veel plezier naar school toe.

Het onderwijs is prima, maar wat ons vooral aanspreekt is dat er op de Bolderik goed naar je kind wordt gekeken en naar wat je kind nodig heeft. De kinderen leren hier niet alleen rekenen, schrijven en lezen, maar door de aandacht voor het individuele kind ontwikkelen ze zich ook als persoon, leren wat hun mogelijkheden zijn en krijgen hierdoor zelfvertrouwen.

De sfeer is gemoedelijk en het contact met de leerkrachten is heel plezierig en laagdrempelig. Ook bij het wegbrengen of ophalen van je kind kun je de leerkracht even aanschieten om iets te bespreken. Ouders worden op een prettige manier betrokken bij de school. Via ouderbrieven worden de ouders op de hoogte gebracht van het thema wat in de komende periode aan bod komt waardoor je hier thuis ook op in kan spelen. Maar ook is er voldoende ruimte om je op school nuttig te maken als hulpouder bij diverse activiteiten, zoals lid van de ouderraad, hulp als leesouder of door mee te gaan naar de diverse uitstapjes. De school is klein waardoor de kinderen elkaar al gauw allemaal kennen. Dat zorgt voor een veilige omgeving.”

Joost Luyendijk, Paula Koenders, Bram (groep 4) en Floor (groep 2).



  


Alle kinderen helpen elkaar

“De Bolderik is een leuke kleine basisschool waar ze open staan voor nieuwe ideeën en ze ook de ruimte daarvoor geven aan zowel de kinderen als de ouders. De school is laagdrempelig en leerkrachten staan altijd voor je klaar om eventuele problemen op te lossen. Het feit dat leerlingen elkaar helpen sprak ons erg aan. In de praktijk is gebleken dat onze kinderen dat ook positief ervaren. Samen met alle ouders die zich voor de Bolderik inzetten, geeft deze school je een warm gevoel.”

Carlo, Yvonne, Cas (groep 8) en Maud (groep 5) van Heessel.




Luxe

In Heeswijk-Dinther zijn we verwend met drie goede scholen. Kiezen lijkt dan ook erg moeilijk. Op iedere school leren ze rekenen en taal. De scholen worden vaak getoetst op hun kwaliteit. Dus welke school sluit dan aan op de ideeën die we zelf over leren en leven hebben. Het belangrijkste is voor ons het welbevinden en betrokkenheid van onze kinderen. Waar leren ze leven!

Zeker in deze “snelle” tijd met enorme technologische ontwikkelingen en vernieuwingen vinden wij het fijn als onze kinderen zich daarin weerbaar tonen, flexibel leren omgaan met veranderingen, liefde opvatten voor die vernieuwingen, maar zeker ook de liefde voor het oude. Op de Bolderik vinden wij de ideale mix van dat alles.
Onze kinderen vinden daar rust, uitdaging, respect, gezelligheid, openheid en jawel ook kneuterigheid. Want op het einde van de dag is het fijn wanneer ze vol vertrouwen met een glimlach weer thuiskomen.

Wim van Hemmen, Nadja van Driel, Noor (groep 2) en Hein (groep 1).



De Bolderik? Daar voelen onze kinderen zich thuis. En wij ook!

“Het is een kleine school, waar de kinderen, ouders en leerkrachten elkaar al snel leren kennen. Het is fijn dat onze kinderen worden uitgedaagd om te leren vanuit wat zij zelf interessant vinden. Bijvoorbeeld over de Middeleeuwen in groep 1/2: vind je prinsen en prinsessen leuk? Of wil je juist weten hoe je een kasteel bouwt?"
 

Saskia Vriens, Christ Dekker, Mees (middelbaar onderwijs), Merel (groep 5) en Karlijn (groep 3)

    


Bewegen en ontdekken; dat maakt het leren leuk

“De Bolderik voelde voor ons direct goed door de kleinschaligheid. Er is veel contact tussen leerlingen onderling, ouders, leerkrachten en directie. Dit geeft een goed gevoel en vergroot je betrokkenheid. Alle kinderen kennen elkaar, er wordt veel samengewerkt binnen en buiten de verschillende groepen, de grotere kinderen helpen de kleinere.

Door de komst van twee mannelijke leerkrachten is er meer diversiteit in het team gekomen. Het team is enthousiast en zet zich in om het onderwijs boeiend en op verschillende manieren aan te bieden, met veel praktijkervaringen. Bewegen en ontdekken staan hoog in het vaandel, dit maakt het voor de kinderen leuk en interessant om te leren. Leerkrachten staan open voor gesprek en inbreng van ouders. Als ouders ben je daardoor goed op de hoogte van alle schoolse zaken en de dagelijkse belevenissen van je kind. Onze kinderen gaan elke dag met plezier naar school en komen enthousiast thuis. Dat bevestigt dat we 6 jaar geleden de juiste keuze gemaakt hebben; de keuze voor de Bolderik.”

Jeroen, Josine, Finn (groep 8), Ties (groep 6), Lisa (groep 4) en Janneke (groep 3) van Hirtum.

Social Media