Groep 3

Welkom op de pagina van groep 3. Deze pagina zullen we in de loop van het schooljaar vullen en actualiseren Bijvoorbeeld met informatie en verslagen van activiteiten en excursies.

Koningsspelen

Vandaag hadden we Koningsspelen op school. In een iets andere vorm dan normaal, maar we hebben toch zowel in de klas als buiten en hoop leuke dingen gedaan. Puzzels en kleurplaten, Jenga, een parcours met een grote bal en het was ook nog eens mooi weer... Het was een geslaagde dag!

20210423_105103.jpg

Buiten rekenen

Vandaag hebben we buiten gerekend. Met meterstroken die de kinderen zelf hadden gemaakt gingen we allerlei dingen op het schoolplein meten. De zon scheen heerlijk, maar het waaide ook flink, dus de kinderen moesten elkaar goed helpen.

20210223_132916.jpg

Carnaval

Vandaag hebben we Carnaval gevierd op school. Een beetje anders dan anders, gewoon in onze eigen klas. We hebben wel allerlei leuke dingen gedaan. De kinderen hebben zelf een dansje bedacht en opgetreden voor de andere kinderen. We hebben bingo gedaan en afgesloten met een disco in de klas.

Fijne vakantie allemaal!

20210212_113857.jpg

Koksopleiding

De afgelopen 2 weken zijn de kinderen opgeleid tot kok!

We hebben geoefend met de zintuigen die nodig zijn om te koken, zoals ruiken, proeven en voelen. Dit hebben gedaan in een circuit met allerlei leuke opdrachten.

We hebben het ook gehad over koken en bevriezen. Daarom hebben we deze week hebben we 2 gerechten gemaakt met deze technieken: aarbeienyoghurtijs en pompoensoep.

Koksopleiding (23).jpg Koksopleiding (37).jpg Koksopleiding (41).jpg

Kernconcept Materie

Vandaag zijn we begonnen met een nieuw kernconcept: Materie. In het kader van dit onderwerp krijgen de kinderen een koksopleiding!

De komende twee weken gaan we het hebben over koken en bevriezen, de kinderen gaan hun zintuigen gebruiken om te ruiken, proeven, horen, voelen enz en ze leren twee gerechten maken.

Vandaag zijn we al begonnen met het gebruiken van onze zintuigen. Er was namelijk op de gang iets gevonden dat verdacht veel op een drol leek. Wij moesten er achter komen of het een echte was...