Groep 5-6-7

Welkom op de pagina van groep 5-6-7. Deze pagina zullen we in de loop van het schooljaar vullen en actualiseren Bijvoorbeeld met informatie en verslagen van activiteiten en excursies.

Ric Hagenaars
Schaaktoernooi 2021

Vandaag is weer het jaarlijkse Grote Bolderik Schaaktoernooi gehouden. Onder de bezielende leiding van Joost zijn de beginners en gevorderden van groep 5, 6, 7 en 8 de strijd met elkaar aangegaan. Na veel partijen in de groepsfase, kwart finales, halve finales en finales zijn de volgende winnaars uit de bus gekomen. Met daarbij natuurlijk de opmerking dat iedereen het geweldig heeft gedaan!

1e prijs beginners: Thomas (groep 5)

2e prijs beginners: Tygo (Groep 5)

3e prijs beginners: Noor (Groep 5)

1e prijs gevorderden: Tom (groep 6)

2e prijs gevorderden Jorg (groep 8)

3e prijs gevorderden Maud (groep 8)

En een speciale vermelding voor Cayleigh (groep 7) die de sportiviteitsprijs heeft gewonnen!

Schaak

Gepubliceerd in 'Blog van Groep 8'

Afronding Kernconcept Groei & Leven

Vandaag is de enige echte Bolderik Dierenencyclopedie verschenen. Alle kinderen van onze klas hebben hiervoor een pagina gemaakt en een exemplaar mee naar huis gekregen.

Volgende week vrijdag sluiten we het filmproject af met een mini-filmfestival. De filmpjes die de kinderen gemaakt hebben, zullen we binnenkort ook naar jullie sturen.

Sinterklaastijd !

Wat een gezellige tijd, deze Sinterklaastijd!

Leuke verhalen van de kinderen, maar ook op school doen we van alles rondom de Sint.

Het Sinterklaasjournaal wordt gekeken, de kalender wordt afgestreept, er wordt gewerkt in een Sinterklaaswerkboekje en we spelen volop spelletjes, zoals:

- “Sinterklaas zegt...”

- Deurtje dicht

- Galgje

- Puzzelen

- Quiz

En we gaan nog altasopdrachten doen, rekenen en  toneelspelen met “Sinterklaas” als onderwerp.

En dan sluiten we dit alles vrijdag op school af met de Sinterklaasviering en surprise!

Gepubliceerd in 'Blog van Groep 5/6'

Tafels in beeld en beweging!

De kinderen in groep 5 (en in groep 6) zijn druk bezig met het automatiseren van de tafels.

Hopelijk oefenen jullie ook thuis goed met de kinderen!

Tafels zijn geautomatiseerd wanneer je de antwoorden kunt geven, terwijl je ondertussen een beweging kunt maken. Je hersenen richten zich op 1 ding, dus of een kind maakt de beweging of geeft het antwoord. Pas wanneer dit tegelijk lukt kun je spreken van automatiseren.

Een antwoord moet dan ook binnen 3 tellen gegeven zijn...

Bewegingen kunnen bijvoorbeeld zijn:

- lopen

- op 1 been staan

- touwtje springen

- hinkelen

- trap op en af lopen

Veel oefenplezier!

Gepubliceerd in 'Blog van Groep 5/6'

De klas aan de macht voor een dag!

Als afsluiting van kernconcept Macht & Regels heeft onze klas het omgaan met macht ervaren door het kiezen van een eigen regering met Steffi als minister-president.
Ieder groepje was vertegenwoordigd in de regering en samen zijn ze gekomen tot een ideaal rooster voor komende woensdag. De uitnodiging is mee naar huis gegaan en de inkopen zijn al gedaan! 🥳