Actie verkeersveiligheid
10 februari

Kissride

Deze week starten wij met een actie om de verkeersveiligheid rond onze school te verbeteren. We willen dat alle kinderen veilig naar school kunnen komen. Het is dus belangrijk dat iedereen zich aan de regels houdt, zodat er geen onveilige situaties onstaan. Twee belangrijke regels voor automobilisten zijn:

• Het kruispunt voor school lijkt een rotonde maar is echt een kruispunt. Zoals op ieder kruispunt is het niet toegestaan hier te parkeren of te draaien.
  • Als u uw kind(eren) slechts afzet en in de auto blijft zitten, kunt u dit doen op de K&R (Kiss & Ride) strook (zie ook het K&R-verkeersbord). Deze strook tussen 8:15 uur en 8:45 uur hiervoor vrijhouden en hier niet parkeren.

Om het juiste gebruik van deze Kiss & Ride zone onder de aandacht te brengen, hebben de kinderen meegeholpen met het ontwerpen van bovenstaande banner. Komende week zullen leerlingen er op gaan letten of iedereen zich aan de regels houdt.

In de bijlage staat nog het verkeersreglement van onze school, met daarin alle verdere afspraken voor automobilisten, fietsers en voetgangers.

Bedankt voor jullie medewerking. Samen zorgen we voor een veilige schoolomgeving!